ЯК БАТЬКАМ ПЕРЕСТАТИ РОБИТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ

Навчальний рік у розпалі, а ми вже втомилися від домашніх завдань. Як ніяк – стомлює. Адже, крім цього, є ще домашні клопоти, робота врешті-решт! Як же нам зробити так, щоб передати навчання в руки наших школярів і перестати постійно їх контролювати?
Ось як:
1. НЕ РОБІТЬ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ЗАМІСТЬ ДИТИНИ
В 7 років сформувати звичку вчитися самостійно простіше, ніж в 12. Мова не про те, щоб посадити дитину за стіл зі словами «розбирайся сам!». Але наша задача зводиться до того, щоб показати дитині, як правильно складати речі в рюкзак, як заповнити щоденник, в якій послідовності робити домашнє завдання. Стійте (або сядьте поруч. Якщо знайшли помилку, не поспішайте самі її виправляти. Дайте дитині підказку, нехай спробує знайти і виправити сам. Поступово ваш контроль зведеться до того, щоб перевірити виконане завдання.
2. НАВЧІТЬ ДИТИНУ ВЧИТИСЯ
Перші домашні завдання – це стресові ситуації для малюка. Він розгублений, не знає, з чого почати. Навчіть дитину послідовності дій. Поясніть, чому так простіше. Напишіть і повісьте пам'ятку над столом, в кінці кінців. Виконувати роботу з визначеним пунктами дітям буде легше
3. ПРАВИЛЬНО ОРГАНІЗУЙТЕ РОБОЧЕ МІСЦЕ
Так-так, робочий простір теж впливає на продуктивність! Необхідне освітлення, можливість швидко дістати потрібні предмети, акуратно складені по місцях – це важливо. Приберіть все зайве на час, коли малюк робить домашнє завдання. Згрупуйте книжки, зошити і робочі прописи за тематикою. Так буде легше знайти потрібну інформацію. Постарайтеся зробити так, щоб ніщо і ніхто не відволікав дитини від процесу.
4. НАВЧІТЬ ДИТИНУ ВІДЧУВАТИ ЧАС
Цього наші діти ще не розуміють. Для початку спробуйте порахувати разом з дитиною, скільки часу у нього займають повсякденні справи: прогулянка, час у школі, прийом їжі, прибирання в кімнаті. Буде здорово, якщо ви складете розклад дня. Воно організовує не тільки дітей, але і дорослих. Однак сам малюк поки не може правильно сформувати свій розпорядок. Для цього ми в допомогу.
5. НАВЧІТЬ РОЗСТАВЛЯТИ ПРІОРИТЕТИ
Навчіть малюка виділяти головне. Так він зможе орієнтуватися в тому, що можна зробити легко і швидко самостійно, а що пошукати в енциклопедії / словнику або запитати у батьків. Наприклад, при виконанні уроків важливо вміти оцінити:
· складність завдань, що в них зрозуміло, а що не дуже
· на які з них піде більше часу, а на якісь менше
· які уроки малюк зможе зробити сам, а в яких йому знадобиться допомога
6. МОТИВУЙТЕ
Обов'язково і якомога частіше хваліть малюка за старання, за хороші оцінки. Не слід приймати це як належне. Те, що здається нам «само собою зрозуміле», для дитини може бути «підкоренням вершин». Використовуйте нагороду: наприклад, спільна поїздка в Ігроленд, або перегляд кіно після виконання домашнього завдання.
Частіше показуйте дитині, як він може застосовувати отримані знання на практиці. Наприклад: «вмієш додавати і віднімати, зможеш сам порахувати здачу в магазині» або «вивчив таблицю множення – зможеш дізнатися, скільки цукерок можна купити на 20 грн»
7. НАВЧІТЬ ГРАМОТНО ЗАДАВАТИ ПИТАННЯ
Всі діти можуть говорити, але далеко не всі вміють грамотно доносити інформацію і висловлювати свої думки. Навіть якщо ваш малюк ходив в дитячий сад, в школі йому буває важко адаптуватися до нової атмосфери. Навчіть дитину розмовляти з учителем. Він не повинен боятися задавати питання, соромлячись здатися дурним. А перепитувати потрібно скільки завгодно разів, щоб зрозуміти тему.
8. ДОПОМОЖІТЬ ПОДРУЖИТИСЯ З ОДНОКЛАСНИКАМИ
У школі діти зайняті уроками, після – найчастіше тренування і гуртки. Їм майже колись познайомитися з хлопцями в класі. А це важливо. Від того, як складаються стосунки з однокласниками, багато в чому залежить впевненість дитини. Запропонуйте малюкові погуляти з кимось з однокласників, запросити їх додому на чай з тортиком.
9. ВАШІ ВІДНОСИНИ – НА ПЕРШОМУ МІСЦІ
Цікавтеся тим, що відбувається у дитини. Його інтересами, захопленнями, страхами. Ви – не контролер, але вірний друг своїм дітям. Не зациклюйтеся на успішності малюка. Адже це не головне у ваших стосунках!
10. ПОМНИТЕ, ЧТО ОЦЕНКИ НЕ ОПРЕДЕЛЯЮТ УСПЕХ
Наш страх за плохие оценки означает, в первую очередь, страх за будущее ребенка. А он передается малышу. Плохие оценки вовсе не означают, что ребенок ленивый, безответственный или не умеет работать. Они означают, что по каким-то причинам у него нет интереса к какому-то предмету, или программа оказалось слишком сложной. И все! Но ведь это не приговор. Помогите ребенку выработать иммунитет к плохим оценкам и ошибкам; сосредоточиться на тех предметах, которые ему действительно по душе.
А Ваша дитина сам робить уроки? Як Ви навчили його самостійності у виконанні домашніх завдань?
- Підвіска-валентинкаЧудовий подарунок для матусі, або подружки чи дівчинці можна просто зробити своїми руками!Повна версія статті
- Поробка для дітей "Новорічне Оленя"Нова ідея новорічної поробки вже чекає на Вас на нашому каналі youtubeПовна версія статті